نتایج جستجوی "حملات آمریکا و اسرائیل"

جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را از سر نگرفته است

جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را از سر نگرفته است

۱۴ فروردین ۱۴۰۵ ۰۳:۵۴

رضا نجفی، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ایران در پی غنی‌سازی اورانیوم در سطح ساخت بمب اتمی نیست. نماینده ایران همچنین گفت که حملات آمریکا و اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای بوشهر، بر اساس حقوق بین‌الملل یک «جنایت جنگی» محسوب می‌شود. اسرائیل و آمریکا مدت‌هاست ایران را به داشتن هدف ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این تهدید را به‌عنوان توجیهی برای هم جنگ ۱۲ روزه و هم جنگ جاری مطرح کرده است. اما آقای نجفی گفت این ادعا که تهران به دنبال غنی‌سازی اورانیوم تا سطح لازم برای ساخت سلاح اتمی بوده، «دروغ» است.