۴ تیر ۱۴۰۵ ۰۵:۱۳
ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی حکومت طالبان، روز چهارشنبه در نشستی در ولایت ننگرهار اعلام کرد که مسلمانان کشورهای دیگر، بیشتر از افغانها به حکومت طالبان احترام میگذارند و به آنان به دیده «رجال» و مرشد مینگرند. او با ابراز ناخشنودی از رفتار مردم افغانستان، افزود که افغانها هنوز طالبان را به عنوان یک حکومت مردمی نمیپذیرند. این اظهارات در حالی مطرح میشود که نزدیک به چهار سال از تسلط طالبان میگذرد و این گروه همچنان با چالش جدی در زمینه کسب مشروعیت اجتماعی و اعتماد عمومی روبروست. ندیم در این نشست همچنین از نظام آموزشی طالبان دفاع کرد و از مردم خواست که قدردان آموزههای دینی باشند.